skip to Main Content

معرفی کتاب ها و منابع آزمون USMLE

معرفی کتاب ها و منابع آزمون USMLE

USMLE یا همان آزمون مهارت پزشکی آمریکا یک آزمون چهار مرحله‌ای است که برای دریافت مجوز پزشکی یا ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا باید در آن شرکت کنید و موفق به کسب نمره قبولی شوید. در این مقاله سعی میکنیم که شما را با آزمون USMLE که در واقع آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی آمریکا است آشنا کنیم . البته همانطور که ذکر شد کلیه فارغ التحصیلان پزشکی در داخل و خارج از امریکا جهت اشتغال به کار در مراکز درمانی و بیمارستانی امریکا موظف به گذراندن دوره های USMLE می باشند. در این مقاله، به شرایط و منابع آزمون USMLE می‌پردازیم و بهترین کتاب های آزمون USMLE را به شما معرفی میکنیم .


شرایط شرکت در آزمون USMLE

برای شرکت در آزمون USMLE باید در یکی از دو حالت زیر باشید :

  • یا در حال تحصیل دوره پزشکی عمومی باشید.
  • و یا پس از دریافت مدرک پزشکی در آزمون شرکت کنید.

این آزمون هیچ محدودیت سنی ندارد و تمام افرادی که نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند مجاز به ادامه تحصیل یا طبابت در کشور آمریکا خواهند بود. با مطالعه منابع آزمون USMLE می‌توانید راه خود برای عبور از این آزمون را باز کنید.

زمان برگزاری آزمون USMLE

یکی از ویژگی‌های آزمون USMLE این است که می‌توانید در هر زمانی از سال که بخواهید ثبت‌نام و در آن شرکت کنید، البته به جز دو هفته اول ژانویه و تعطیلات رسمی. بدین‌ترتیب می‌توانید بدون دغدغه از ددلاین‌ها، با دسترسی به منابع آزمون USMLE ، خود را برای آزمون آماده کنید. نمرات آزمون حدود ۳ تا ۴ هفته پس از برگزاری آزمون برایتان ایمیل می‌شوند.

هزینه آزمون USMLE

هزینه‌های آزمون USMLE متغیر است و به مرحله‌ای که شما در آن هستید بستگی دارد. هر مرحله از آزمون، هزینه‌های جداگانه‌ای دارد. برای ثبت‌نام در بخش Step 1 مبلغ ۹۶۵ دلار، در بخش Step ۲ CK هم مبلغ ۹۶۵ دلار و برای بخش Step ۲ CS مبلغ ۱۶۰۰ دلار لازم است. همچنین برای افزایش مدت زمان آمادگی برای بخش‌های ۱ و CK، مبلغ ۹۰ دلار برای هر ۳ ماه اضافی پرداخت می‌شود. هزینه‌های جانبی مانند هزینه درخواست گواهی از ECFMG نیز وجود دارد که مبلغ آن ۱۴۵ دلار است.

نمره قبولی در آزمون USMLE

نمره قبولی در آزمون USMLE برای هر بخش متفاوت است:

  • Step ۱: حداقل نمره قبولی برای این بخش ۱۹۴ است.
  • Step ۲ CK: حداقل نمره قبولی برای این بخش ۲۰۹ در نظر گرفته می‌شود.
  • Step ۲ CS: نتیجه آزمون به‌صورت رد یا قبول اعلام می‌گردد و نمره قبولی متفاوت است، اما مهمترین بخش‌های ارزیابی شامل مهارت‌های ارتباطی و بین افراد (CIS)، توانایی و مهارت در انگلیسی صحبت کردن (SEP) و مواجهه بالینی با بیمار (ICE) خواهد بود.
  • Step ۳: حداقل نمره قبولی برای این بخش اخیرا از ۱۹۲ به ۱۹۶ افزایش یافته است.

چگونه برای USMLEآماده شویم ؟

به‌منظور آماده شدن برای آزمون USMLE می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • برنامه‌ریزی مطالعاتی: برنامه‌ریزی دقیق برای مطالعه و آماده‌سازی بسیار مهم است. برنامه‌ریزی براساس زمان موجود، منابع آزمون USMLE استپ اول یا هر مرحله دیگری از آزمون و مهارت‌های شخصی شما باید صورت گیرد.
  • مطالعه کتاب‌های مرجع: استفاده از کتاب‌های مرجع معتبر و منابع آموزشی مناسب برای هر بخش از آزمون ضروری است.
  • مشارکت در کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی: شرکت در کلاس‌های آموزشی یا دوره‌های آموزشی می‌تواند به شما در درک بهتر مباحث و آماده شدن برای آزمون کمک کند.
  • حل نمونه سوالات: حل نمونه سوالات آزمون USMLE می‌تواند به شما در ارزیابی دقیق‌تر مهارت‌هایتان و تقویت نقاط ضعف کمک کند.
  • استفاده از منابع آزمون USMLE که به روز باشند , کتاب ها و جزوات سال های قبل از ۲۰۲۰ نمیتوانند منابع معتبری برای مطاعه باشند .

همچنین، به یاد داشته باشید که مهمترین قدم در آماده شدن برای USMLE تمرین و تمرکز مداوم است.

منابع آزمون USMLE

هر مرحله از آزمون USMLE منابع خاص خود را دارد. در این بخش قصد داریم منابع امتحانUSMLE step 1 شرح دهیم.

کتاب First Aid USMLE Step 1 – 2024

First Aid for the USMLE Step 1 2024 | کتاب فرست اید کاپلان

این کتاب یکی از مهمترین منابع آزمون USMLE است. این کتاب با ماهیتی نقد و بررسی، اصولی از مباحث پرتکرار در آزمون را در اختیار شما قرار می‌دهد. با تقسیم کتاب به دو بخش، ابتدا مباحث عمومی شامل علوم رفتاری، آمار، میکروبیولوژی، ایمونولوژی، بیوشیمی و آسیب‌شناسی عمومی پوشش داده می‌شود، سپس به مباحث سیستمی شامل آناتومی و فیزیولوژی آن می‌پردازد. هربار که آزمون USMLE برگزار می‌شود، این کتاب با بروزرسانی، جدیدترین مطالب را پوشش می‌دهد.

کتاب First Aid STEP1 بخش قابل توجهی از مطالب حفظی مورد نیاز برای STEP1 آزمون USMLE را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما برای مباحث تحلیلی آزمون، نیاز به منابع تکمیلی دیگری است. بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند مطالعه این کتاب را به روزهای نهایی منتهی به برگزاری آزمون موکول کنند، زیرا مباحث کتاب بیشتر از جنس موضوعات حفظی هستند.


USMLE Step 1 Secrets

USMLE Step 1 Secrets in Color

کتاب High Yield for neuroanatomy

کتاب افست زبان اصلی high yield neuroanatomy 5th edition

نوروآناتومی یکی از بخش‌های اساسی علوم پایه است که درمرحله STEP1 آزمون USMLE بسیار اهمیت دارد. اگر در این مباحث دچار ضعف هستید، علاوه بر کتاب KAPLAN USMLE NEUROANATOMY ، می‌توانید از یکی دیگر از منابع آزمون USMLE به نام “High Yield for Neuroanatomy” نیز استفاده کنید. این کتاب با حجم کمی، در ۲۰۰ صفحه، مفاهیم کلیدی نوروآناتومی را به شما ارائه می‌دهد. این کتاب معتبرترین و پر فروش ترین کتاب خلاصه برای مبحث نوروآناتومی میباشد . البته اگر مایل به مطالعه ی نوروآناتومی به فارسی ( ترجمه ) باشید , میتوانید از کتاب آناتومی گری ۲۰۲۴ نوروآناتومی استفاده کنید. البته این کتاب جزو منابع آزمون USMLE نیست اما میتواند برای درک مطلب به شما کمک کند


Fundamentals of Pathology - Sattar - 2022 کتاب پاتوما - پاتولوژی ستار 2022 | تمام رنگی

کتاب پاتولوژی ستار یکی از بهترین خلاصه های موجود برای مبحث آسیب شناسی یا همان پاتولوژی است . نویسنده کتاب دکتر حسین ستار استاد دانشگاه و مدیر بخش پاتوفیزیولوزی بالینی دانشگاه شیکاگو در آمریکا است . از کتاب دکتر ستار به نام قرآن پاتولوژی یا کتاب مقدس آسیب شناسی هم نام برده میشود . دکتر ستار از توانایی خاصی در آموزش آسیب شناسی برخوردار است. دروس او نه تنها درک عمیقی از فرآیندهای اساسی در این وضعیت های بیماری ارائه می دهد، بلکه به راحتی قابل درک است. سطح بالایی از درک پاتولوژی را برای دانشجوها و مخاطبین کتاب های خود ارائه میکند .

نقطه برتری دکتر ستار، توانایی او در آموزش فرآیندهای آسیب شناختی دشوار با تجزیه آنها به اصول و مضامین اصلی ساده است که اغلب بارها و بارها خود را در پزشکی نشان می دهند. «و چه اتفاقی می‌افتد وقتی سنگی دارید که لوله‌ای را مسدود می‌کند؟ در پشت آن بلوک عفونت ایجاد می شود.» دکتر ستار همچنین مطالب را به خوبی سازماندهی می کند که به ایجاد ایده های مشترک بر روی یکدیگر کمک می کند. این دو راهبرد به تنهایی کمک میکند تا بیش از نیمی از مطالبی را که با درک محض و حفظ نکردن آزمایش می شوند، یاد بگیرید . این کتاب به عنوان یکی از منابع اصلی آزمون USMLE در سال های اخیر بین دانشجوها معرفی شده است.


Rapid Review Pathology 6th Edition کتاب افست زبان اصلی خلاصه پاتولوژی ویرایش ششم

اگر با خواندن خلاصه کتاب پاتولوژی نیاز شما در آموزش مطالب این مبحث برآورده نشود و یا اینکه به لحاظ پایه ای در درک محتوای مبحث آسیب شناسی با مشکل دچار هستید بهتر است که از کتاب پاتولوژی گلجان استفاده کنید . ویرایش جدید این کتاب رویکردی خلاصه به مطالب پاتولوژی داشته اما تمامی مباحث منابع آزمون USMLE را به صورت تشریحی و با شکل های مختلف به شما آمورش میدهد . توصیه ی ما استفاده از این کتاب به عنوان منبعی جامع و کامل برای مبحث پاتولوژی است اما همانطور که در بالا اشاره شده کتاب پاتوما دکتر ستار عنوان مناسب تری برای مبحث مربوط به پاتولوژی است


First aid Usmle step2 2023 کتاب افست زبان اصلی

خواندن این کتاب برای افرادی که می خواهند در ازمون مرحله ۲ به خوبی عمل کنند بسیار توصیه میشود . به خاطر سپردن همه جزئیاتی که جزو منابع آزمون استپ دوم است بسیار دشوار است . این کتاب به شما کمک میکند که تمامی این مباحث را به صورت خلاصه و مفید در یک کتاب داشته باشید و با مطالعه ی آن تمامی آنها را مرور کنید .


USMLE Step 2 Secrets 6th Edition | 2021

کتاب USMLE SECRETS برای استپ دوم , یک منبع بسیار خوب با اطلاعات دقیق است که برای تست زدن بسیار مناسب است . به طور کل در این کتاب شما مثال ها و نکات کلیدی پربازده از هر رشته مثل پزشکی و جراحی را در یک کتاب جیبی خواهید داشت . اگر در طول سال سوم از دوره تحصیل پزشکی عمومی باشید با اکثر کلمات کلیدی و برنامه های تشخیصی/درمانی در این کتاب آشنا خواهید شد . این کتاب مناسب کسانی است که میخواهند در یک بازه زمانی کوتاه مطالب و منابع آزمون USMLE را بخوانند . با این حال برخی از مطالب این کتاب ممکن است برای شما قدیمی باشند و کتاب برای شما به نظر پراکنده برسد , بنابراین باید از قبل نسبت به این مبحث پیشینه ی مطالعاتی داشته باشید و از این کتاب به‌عنوان مرور/بازخوانی به‌جای کتاب اولیه استفاده کنید.


جمع‌بندی | منابع آزمون USMLE

اگر قصد شرکت در آزمون مهارت پزشکی آمریکا را دارید، بهتر است با توجه به زمان و مسائل دیگر، بهترین منابع آزمون USMLE را برای خود انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. شرکت در برخی دوره‌های آموزشی و حل نمونه سوالات مختلف نیز می‌تواند به شما در کسب نمره قبولی کمک کند. در مقالات بعدی ما سعی داریم تا شما را با مجموعه سوالات و جزییات مربوط به آزمون USMLE در دوره های STep 2 و Step 3 بپردازیم

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top